Inloggen

Veel gestelde vragen over de PGB community


Hieronder vind u een overzicht van veel gestelde vragen en de antwoorden daarop. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op via communitymanager@mwm2.nl.


Wat is de PGB community?

De PGB community is een besloten online platform waar deelnemers met elkaar én met de Sociale Verzekeringsbank (SVB) in gesprek gaan over de verbetering van de dienstverlening en producten rondom het Persoonsgebonden Budget (PGB). Zie Over de community voor meer informatie.


Wat kan ik verwachten van mijn deelname aan de PGB community?

In de komende tijd komen verschillende onderwerpen aan bod. Bij elk onderwerp stellen we u een aantal vragen, om te achterhalen wat uw mening, ervaring of visie is ten aanzien van het onderwerp. De manier waarop we die vragen stellen, kan verschillen. Soms doen we dit via een online discussietopic en op andere momenten via een poll of een video-interview.

Als communitylid verwachten we dat u regelmatig en actief deelneemt aan de activiteiten. Deze deelname hoeft niet veel tijd in beslag te nemen, maar we verwachten dat u voldoende tijd neemt om een goede bijdrage te leveren. We voeren elk kwartaal een (in)activiteitenanalyse uit. Wanneer blijkt dat leden al drie maanden niet hebben gereageerd, sturen we een mail met de vraag of u lid wilt blijven.

Tot slot zouden we het ook erg fijn vinden als u reageert op een bericht van andere deelnemers. U geeft bijvoorbeeld aan of u het met zijn/haar mening eens of oneens bent en vooral ook waarom.

Wat voor vergoeding kan ik verwachten?

Uw bijdrage aan deze community is waardevol voor de SVB, voor andere leden en voor uzelf. Wij waarderen de tijd die u hiervoor vrijmaakt. Bij een actieve bijdrage krijgt u een geldelijke vergoeding in de vorm van een cadeaubon. Voor elke deelname aan een activiteit (zoals een vragenlijst of discussietopic) krijgt u €7,50. De cadeaubonnen worden één keer per kwartaal uitgekeerd. Als lid van deze community verwachten we dat u regelmatig en actief deelneemt en een goede contributie levert. De Community Manager bepaalt of de antwoorden voldoende zijn.


Hoeveel tijd ben ik eraan kwijt?

U bent gemiddeld een half uur per maand bezig met uw deelname. Ter toelichting: in de community komen elke maand ongeveer twee vraagstukken aan bod. Elk vraagstuk bestaat uit een aantal discussies of andere activiteiten waarbij u uw mening kunt geven. U krijgt daarbij telkens een aantal dagen de gelegenheid om te reageren, zodat u zelf een moment kunt kiezen dat goed uitkomt.

Waar komen vragen in de community vandaan?

De vraagstukken op de PGB community komen vanuit de SVB. Voor de afdelingen die verantwoordelijk zijn voor de PGB's is het erg waardevol om input te krijgen van budgethouders, vertegenwoordigers en/of zorgverleners. Zij houden zich namelijk bezig met bijvoorbeeld beleid, processen, werkinstructies en communicatiemiddelen.


Hoe kan ik deelnemen aan een discussie?

Voordat u een reactie kunt plaatsen in een discussiekamer moet u een profiel aanmaken. Dit kunt u doen door terug te gaan naar de Homepagina. Klik op ‘Profiel’ en vul uw profielnaam in. U kunt anoniem (met een fictieve naam) deelnemen. Zodra u een profiel heeft, kunt u een reactie plaatsen en op medeleden reageren.


Wat wordt er met de discussies in de community gedaan?

Alle discussies worden meegelezen en geanalyseerd. Deze analyse wordt vastgelegd in een rapportage die met de SVB wordt gedeeld en besproken. De inzichten uit deze rapportage kan de opdrachtgever meenemen in de verkenning, het voorstel of het advies. Daarnaast ontvangt u ook een terugkoppeling op de pagina ‘Nieuws’, die u boven in de menubalk kunt vinden.

Ik doe liever anoniem mee aan de community, kan dat?

Dat kan zeker! Wanneer u een profiel aanmaakt, vult u bij gebruikersnaam een fictieve naam in. Dit is de naam die verschijnt als u een reactie plaatst. U kunt in een later stadium ook altijd uw naam en foto nog aanpassen. Uw e-mailadres is niet zichtbaar voor andere deelnemers.


Wat is het verschil tussen een discussiethema en een topic?

Een discussiethema is het overkoepelende onderwerp waarover we discussiëren. Onder dit thema vallen verschillende topics (discussiekamers) met vragen.


Hoe vaak wordt er verwacht dat ik deelneem?

Via de online community wordt u op regelmatige basis per e-mail uitgenodigd voor verschillende activiteiten, zoals meepraten in een discussiethema, of het invullen van vragenlijsten. Een nieuw discussiethema begint met een aantal vragen van de communitymanager van MWM2. Uiteraard willen we graag dat het een levendig gesprek wordt, dus nodigen we u uit om ook op anderen te reageren (of u het nu met hen eens of oneens bent). Ook MWM2 zal regelmatig vervolgvragen stellen. Als er op uw bericht gereageerd wordt, ontvangt u (automatisch) een e-mail met een link naar de discussie.


Hoe word ik op de hoogte gehouden van nieuwe reacties in een discussiekamer?

Als een ander lid óf de communitymanager een reactie plaatst in een discussiekamer dan ontvangt u een ‘alert mail’. Ook ontvangt u een ‘alert mail’ als er iemand op uw reacties heeft gereageerd.


Ik heb me ingeschreven voor de community, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoeken. Hoe kan dat?

Er zijn een aantal mogelijke oorzaken:
1) Het kan zijn dat de e-mails worden tegengehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit het e-mailadres noreply@mail.crowdtech.com. Het is belangrijk dat u dit e-mailadres opneemt als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail.
2) Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel.


Wat is de rol van de community manager van MWM2?

De communitymanager van MWM2 begeleidt de discussies en is benieuwd naar uw ideeën, reacties en feedback. In iedere discussie zullen vervolgvragen gesteld worden om nog meer over uw reactie te weten te komen. We gaan ervan uit dat communityleden met respect op elkaar en op de community manager reageren. De communitmanager heeft het recht berichten van communityleden te verwijderen indien deze niet gepast zijn. Indien noodzakelijk kan de community manager communityleden een waarschuwing geven en in uitzonderlijk geval verwijderen uit de community.


Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

Dit kan door onderaan de pagina's op Wachtwoord wijzigen te klikken. Volg daarna de instructies op de pagina en de e-mail die u ontvangt.


Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Via de inlogpagina kunt u op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Vervolgens ontvangt u binnen enkele minuten per e-mail een link, waarmee u zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.


Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?

U kan uw e-mailadres aanpassen via Profiel. Pas uw e-mailadres aan en klik op Opslaan. Vervolgens ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail om de wijziging te bevestigen.


Ik wil me uitschrijven voor de community, wat moet ik doen?

Via de community kunt u uzelf op ieder moment uitschrijven. Dit kan door onderaan de homepagina te klikken op Uitschrijven. Na uitschrijving ontvangt u geen uitnodigingen meer voor topics.


Hoe zit het met mijn privacy?

Uw gegevens worden behandeld volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Uw emailadres gebruiken wij uitsluitend om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Lees meer over ons Privacy Statement (u kunt ook onderaan elke pagina klikken op ‘Privacy Statement’).


Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?

U kan uw vraag stellen op onze contactpagina of direct een e-mail sturen naar de community manager communitymanager@mwm2.nl. Binnen twee werkdagen ontvangt u een antwoord.